Thursday 9 October 2014

Love Story (Part 1)

(Source: http://adaring.com/love-stories-exist)

Assalamualaikum..

Section ini menceritakan kisah pahit manis dan gelora yang melanda hati seorang gadis remaja.. Ikuti lah kisah ini dan sebarang pendapat boleh dikemukan di ruang yang disediakan :)


Kisah ini bermula pada tahun ini.. beberapa hari sebelum bermula nya the first day of my final sem in degree.

Walaupun i tinggal di Penang, i tak ada ramai sangat kawan di sini. Sebab most of my fren semua tinggal di Selangor. So, ada lah seorang kawan perempuan yang tinggal di Perak. Nama nya Farhana (nama sebenar). So, bila dia ajak lepak ja, i will always go.. Bukan nya ada member lain pon kan.. Dah banyak kali ikot Farhana pergi sana sini and teman dia sana sini.

So, kisah ini bermula apabila teman si Farhana ni ke rumah terbuka member dia sempena Hari Raya Aidil Fitri.. Because member dia laki, so.. dia ajak lah i (perempuan) untuk teman pergi open house. So.. i yg xda kerja ni, ikot jelah.. macam xbiasa.. Sebelum nie pon pernah ja ikot dia pi open house jugakk.

By the way, Farhana is in a different institution from me. So, member dia dari institusi yang sama pon turut menghadir kan diri di rumah terbuka tu. I dont feel kekok at all because this fren of mine, will always take a good care of me so that i will feel comfortable every time i tag along with her.

Kite orang bertolak dengan menaiki 2 buah kenderaan empat tayar (kereta). One for guy and another one for girl. Bila sampai ke destinasi, semua orang keluar dari kereta dan bersalaman dengan tuan rumah. Then, duduk di ruang tamu sementara menunggu makanan di hidang.

That is the first time I saw him.. I didnt take that much of time to realize his existence kat dalam rumah tu. But.. I just ignore it.. 

Then.. kitaorang semua pon balik rumahh after makan kenyang. haha.. Dah habis lahh my Love Story Part 1.. mesti rasa bengang ja sebab cerita nya cuma sampai sini?? :P

...


...


....

Cerita tak habis lagi lah.. Sebab ada continuation bila sudah balik ke rumah..
Malam pon sudah menjelma..
So, I just doing nothing kat dalam bilik.

Bila we have nothing to do kat dalam bilik, suddenly.. I realize..
Masa pergi ke open house tu.. There is one guy.. yang buat kan I rasa macam curious about him.

So.. sebenarnya.. masa tgh tunggu di dalam rumah open house tersebut, i always perhatikan that one guy.

Based from my observation, I can conclude yang that guy suka makan banyak.. haha.. sebab, mula2 kitaorang di hidangkan dengan ketupat, nasi impit dan rendang. Then, I can see him makan banyak jugakk lah.. Siap tambah2 lagi.. herm.. mungkin duduk kolej lapar, probably.. Itulah yang I pikir.
After dihidangkan dengan jamuan tersebut, kitaorang duduk berehat di ruang tamu dek kekenyangan.. 

Sebab kebosanan melayan kekenyangan masing2, then.. I saw him grab the remote control.. So. they are planning to watch a movie.. So.. bukak lah cerita Anaconda. I dont know how to open the movie cauz kat rumah I xde astro.. So, when they asked me to choose which channel, I just ignore it cauz I dont know how to. Kat rumah I mana lah nak ada astro.. Ibu suruh belajar ja.. Tak payah lah nak tgk TV sangat. So, my parents mmg xletak Astro kat rumah.
He can easily click and play the movie.. So, kita tau lah. Rumah dia ada Astro.

While watching movie, comes the next round punya hidangan, Mee Kuah.. Memang Tuan rumah pandai masak.. Kesemua makanan yang di hidangkan sedap2 belaka >.< But.. I am full due to the first round punya hidangan..
Tapi.. I saw him eating that Mee Kuah easily walaupun kuantiti dalam mangkuk agak banyak.. I just eat half of it and even share it with Farhana.
When I saw him eating that Mee Kuah so easily, dalam hati I, mmg sah this guy mmg suka makan banyak.. haha..

And I saw him looking at me several times, cauz our eyes met. Mungkin sebab I usha dia tanpa sedar.. and he realize it.. then.. dia pun tgk I balik (mungkin sebab curious kenapa I asyik tengok dia ja).. But I dont realize that I actually are only looking at him that whole time.. I just realize it when I came back home and I can tell every movement of him.. So.. Do I really like him? My brain asked my heart.. But ofkos my brain is smarter than that.. 
My brain answer would be like; NO, I DO NOT LIKE HIM.. i probably JUST like his face ONLY.. Ini semua hasutan syaitan.. Syaitan saja ja nak kacau hati I.. Dia saja ja nak sesat kan umat Nabi Muhammad S.A.W. (kuat jugak iman time tu).. So.. I just ignore that feeling..

...

...

....

Tapi.. I wait and wait but masa berlalu dengan pantas.. I sedar yang I cannot forget about him.. I always thinking of him.. So.. this is not good.. Buat tambah dosa ja asyik dok pikiaq sal laki.. Rugi ja amalan sebelum ni if asyik dok teringat kat laki..Abes pahala jadi negative..
So.. I need to do something to settle down these feeling of mine.
Then.. I tell my frens about these feeling of mine.. Because.. Sebelum ni, I penah ada feeling yg mcm ni.. Then, after I cerita kat kawan2, feeling tu pon ilang.. So.. I choose these method to make my feeling disappear..
But i could not succeed. This is so sad of me.. But could I never give up.. I tried to tell these story to more and more of my frens and asked for their opinion.. By the way, their opinion is not helpful at all and my feeling cannot settle down.. So.. I think that I should stop from using these method =.=
Bukan nyaa official lagi.. tapi abes dah cerita kat satu kampung.. buat malu ja.. haha .. (just kawan yg truely rapat jelahh..)

Disebab kan cara ini tidak berjaya, so I have another method to make my feelings disappear.. It is by telling my fren, Farhana directly the truth. Ingat kan nak cari jalan untuk lupakan these guy.. tapi.. This fren of mine is too excited.. Sampai I terlupa pasal nak forget about this guy.. She show me the picture of him as well as she tell me about him. I just dengar ja. I told Farhana several times: "I dont wanna be a stalker. It is not my profession. I wanna be an Engineer" (-.-") 


But she wont stop cauz she is so happy.. She said that she had a crush on him before.. but now she already hav a bf and I suits him more than the other girl.

She told me about how he like to play badminton.. and he lives in Kedah. He once hospitalized and undergo surgery etc..
So.. As I just heard all of these story and buried it down deep inside my heart.. cauz I have an objective to forget about him ofkoss..

Due to my close relationship with Farhana, I sometimes comment on her post in facebook. Then, one day, coincidentally he commented on the same post as mine.. I was soo shocked but just ignore it..

Then.. a few minutes later, Farhana buzz me and told me to reply anything after him to create a conversation. I told her I dont know how.. and she said.. just like her post then.. I just do what she said -..-
But there is always an interference from the other girl and i just leave them be.. Cauz me and that guy xpernah bersembang pon between each other.. so.. how do i sembang dgn dia.. better i just keep my mouth shut and let them be..
I didnt follow their conversation at all cauz it will only make me sad..


To be continued.. (I am tired) ~.~

Hope u enjoy it ..

Salam...

F :)


No comments:

Post a Comment